В света на здравословното хранене – съвети, рецепти, полезна храна, упражнения, отслабване без глад

септември 13, 2008

Кафяв или бял ориз?

Порция вкусен кафяв ориз е полезна за вашия здравословен начин на живот

Порция вкусен кафяв ориз е полезна за вашия здравословен начин на живот

В средностатистическото българско семейство ориз се готви обикновено поне веднъж седмично. За съжаление, хората рядко се замислят за хранителните качества на ориза, който приготвят. Каква е разликата между белия и кафевия ориз всъщност?

Оризовото зърно е опаковано в неядлива обвивка, която се маха посредством различни методи на валцоване и смилане. Под нея има няколко други покривни пласта. В по-външните пластове са разположени повечето повечето от витамините и минералите, съдържащи се в оризовото зърно. При кафевият ориз единственото, което се премахва е неядливата люспа около зърното. Това е най-богатата на полезни хранителни вещества форма на ориза. Кафевият ориз съдържа:

  • витамини: В1, В3, В5 и В6;
  • минералите: магнезий, цинк, фосфор и мед;
  • фибри.

Белият ориз се приготвя чрез смъкването на пластове от зърното, а този процес премахва значителна част от минералите и витамините му, както и оризовия зародиш. Белият ориз е четири пъти по-беден на фибри от кафевия. Витамините му също са значително по-малко.

Много по-добре ще е ако придобиете навика да ядете кафяв вместо бял ориз. Вярно е, че вкусът му е доста различен, но в никакъв случай не е по-лош. Приготвянето му отнема около 45 минути. За да го направите още по-вкусен и полезен, можете да включите в готвенето зеленчуци, яйца, пилешко, соев сос, подправки.

Advertisements

септември 8, 2008

Плосък корем завинаги

Filed under: Съвети — Етикети:, , , , — Faylinn Aisling @ 5:22 pm
Тъничка талия - метата на всяка жена

Тъничка талия - мечтата на всяка жена

Хубаво щеше да бъде, ако имаше „чудотворни“ хапчета, които да горяха килограмите на това деликатно място за една нощ. По улиците често се срещат слабички иначе жени, които имат склонността да трупат тлъстинки именно в областта на талията, с което се развалят красивите пропорции на женската фигура. Ако пробвате да потърсите „плосък корем“ в Google, ще ви се отворят множество страници, които ще ви дават главно куп безполезни съвети, в стил „отидете на диетолог…“, „посещавайте фитнес…“, „правете ежедневна програма упражнения…“ и т.н. Разбира се, тези съвети не са лишени от смисъл, но нека гледаме практично на нещата – колко души, за Бога, ходят на диетолог? Затова ще пиша за онези, които искат резултати без да нарушават скромния си бюджет.

Ето няколко съвета как можете да постигнете желаната тъничка талия:

  • Пийте зелен чай с лъжичка мед и щипка канела след всяко ядене. Веществата, които се съдържат в него, подпомагат значително храносмилането, както и увеличават броя на изгорените калории при ежедневните дейности.
  • Когато усетите глад, най-напред изпийте 2 чаши студена минерална (или чешмяна) вода и след това изяжте зеленчук. Дори след това все още да сте гладни, надали ще можете да погълнете кой знае какво, а голямото количество вода помага на тялото да се пречисти и в добавка кожата на добре хидратираното тяло е винаги сияйна.
  • Започнете закуската си с обезмаслено кисело мляко. Примерно, Верея 0.1% с калций и витамини е един прекрасен избор за закуска.
  • Заместете шоколадчетата, бонбоните и вафличките с натурален сок, ябълка, банан, дъвки или бонбони Орбит.
  • Започнете обяда и вечерята си със зеленчуков бульон.
  • Заменете белия хляб с пълнозърнест. Той е много пъти по-полезен, а когато е препечен има абсолютно същия вкус като другия.
  • Добра идея е да мажете препечената си филийка с извара и подправки отколкото с маргарин или топено сирене – и дори по-вкусно.
  • Пълнозърнестите закуски за деца – като Chocapic, примерно, са също толкова вкусни за възрастни, колкото и за деца. Купичка Chocapic с обезмаслено прясно мляко е една прекрасно начало на деня.
  • Заместете захарта с изкуствен течен подсладител. Така ще можете да пиете кафето си без да поемате излишни калории.
  • Избягвайте пърженото, а ако наистина се налага да изпържите нещо, използвайте зехтин. Много по-здравословен е.
  • Хапвайте си яйца – те са чудесен източник на протеини и полезен холестерол.
  • Зарежете мазното свинско, телешко и агнешко и вместо това яжте бяло пилешко месо, риба и морски дарове (скариди, ролца от раци, омари и пр.). Рибата съдържа безценни полезни за сърцето мазнини.
  • Заменете белия ориз с кафяв. Ако добавите и порция сеов сос към него, ще получите уникална порция витамини.
  • Експериментирайте. Пробвайте шоколадово или ванилово соево мляко или тофу, примерно. А опитвали ли сте някога авокадо или аспержи? Има толкова много здравословни храни, които не сме открили досега!
  • Не пийте газирано – дори диетичните видове. То разширява талията значително, а и е доказано, че руши зъбите. Заместете го с топли или студени чайове, плодови сокове и пр.

Една седмица на този режим и веднага ще усетите значителна промяна в обиколката на талията си. Гарантирано. Без особени упражнения, без глад. Лично при мен ефектът беше 10см за 2 седмици!

My Blog Welcome

Filed under: Съвети — Етикети:, , , , — Faylinn Aisling @ 1:02 pm
Отслабване

Отслабване

Започвам този блог, за да помогна на всички онези, които от дълго време се борят за по-хубава фигура. Аз лично съм от хората с ужасен метаболизъм, които качват килограми и от най-малкото нещо, просто веднага ми се лепи! Не си мислете, че съм от хората, които имат нереалистични очаквания за това каква трябва да бъда фигурата им… Не съм анорексична, никога не съм била, дори не ми харесват фигурите на кльощавите манекенки по телевизията, които обществото налага на съвременната жена като идеал. Е, това не е моят идеал. Аз искам просто да се чувствам добре и да изглеждам нормално, побирайки се в допустимите граници за тегло. А дали е нормално вашето тегло или имате някое и друго килце в излишък, можете да проверите тук:

Калкулатор

На всеки се случва понякога да се отпусне и неусетно да навлезе в нездравословен хранителен режим. Моя милост, примерно, живя 1 година в Студентски град, където си хапвах основно хамбургери, пържени картофки, пици и мазни тестяни закусчици. Разбира се, това не остана безнаказано. Качих 10 килограма в рамките на няколко месеца. Тежах 65кг, което за млада жена с ръст 160см си е доста. И тогава разбрах, че трябва да се направи нещо по въпроса. Спешно. Следващата една година мина в четене на множество и най-разнообразни книги за диети, здравословно хранене, за стойността на продуктите и начините да заживеем постепенно един по-пълноценен живот. Свалих 11кг без особени физически упражнения. Нещата, които научих за това време, искам да споделя сега с вас. Цялата информация в блога ми ще бъде взета от специализирана литература, която ще бъде посочена в края на всяка статия.

Create a free website or blog at WordPress.com.